STATUS UPDATED!
Bissmilahirahmanirahim, selamat datang ke Cerita Hati, semoga segala perkongsian bermanfaat. ツاَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُه
Cerita Hati ツ™: Moga Mereka Berubah !

Wednesday, 10 April 2013

Moga Mereka Berubah !



Selamat malam semua, alhamdulillah, masih lagi bernafas  dengan oksigen yang dibekalkan oleh sang pencipta ALLAH SWT.. :)
Malam ni, rasa macam dasyat je, aduh.. Rasa-rasanya korang mesti tau kan cerita PEMBULI SMK TUN HUSSIEN ONN tu kan? Mesti korang tau kan? Satu MALAYSIA heboh dengan cerita ni, panas macam pisang goreng kat gerai.. Aika baru je lepas tengok video ketua tingkatan tu teruk kena kerjakan diaorang semua.. Nauzubillah.. Rasa malu semakin menebal dalam benak jiwa ni, kerana mereka semua tu masyarakat MALAYSIA, kalau tak silap semua budak yang beragama ISLAM dalam video tu.. Subhannallah.. Sampai macam tu sekali, betul la ulama kata, kalau dah nak dekat akhir zaman, memang macam ni lah jadinya, orang duk sibuk-II kan diri belajar, nak fokus pada study, jadi pulak benda ni, tak pasal-II dah kena buang sekolah, YA ALLAH, jangan sampai korang gelapkan masa depan korang dik, cukuplah sebelum ni MELAYU & ISLAM dihina & dikeji, ni tiba-II nak jadi SAMSENG yang tak diiktiraf pulak.. Masa depan korang masih panjang & gunakanlah untuk mencari ilmu kearah kebaikan.. Tak salah belajar SENI MEMPERTAHANKAN DIRI, tapi gunakanlah kearah kebaikan & bukan mencari nama kearah yang salah.. Satu lagi, sebagai seorang manusia, usahlah kita mengkeji, menghina, mencaci mereka lagi, mereka dah terima balasan yang setimpal & biarkanlah hukum ALLAH & undang-II negara tetapkan apa yang patut mereka terima.. Kutuk-II orang ni boleh bawa pada DOSA je, baik kita doakan mereka agar kembali kejalan yang benar & berubah menjadi insan yang baik pada masa akan datang.. Semoga kejadian ini diambil iktibar & pengajaran kepada kita semua agar perkara ini tidak akan terus berulang lagi.. Moga ALLAH SWT turunkan taufiq & hidayah buat mereka.. InsyaALLAH..

SUKA POST NI? LIKE JER.

3 comments:

Azy Hazy said...

Jom Join Sini.. ;-)

http://orianavanila.blogspot.com/2013/04/segmen-like-follow-like-follow-sampai.html

IeZwa RazK II said...

Budak2 zaman sekarang ni, nak tunjuk hebat tapi last2 kan dah kena. Merosakkan reputasi sekolah je. :)

iu-hazirah said...

tu la namanya nak tunjuk hero
tapi sian la parent dorang mesti malu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template Edited By Ain Donashi ♥ All Rights Reserved © 18 Feb 2012